Navigatie

Veel gestelde vragen

► Telefonisch bereikbaar

Maandag tot en met vrijdag van 15.00 uur tot 19.00 uur.

►Vragen per email

Vragen per email werkt bij ons het snelste! Dat komt omdat we ook andere werkzaamheden hebben en dan niet altijd de telefoon kunnen beantwoorden.

► Vragen per telefoon

U kunt ons ook bellen met uw vragen. Maar let wel, via de mail gaat het vaak sneller, in verband met andere werkzaamheden.

► Hulp en workshops

Heeft u een technische latex vraag? Of latex advies nodig? Stuur ons dan een emailtje. Voor uitgebreide uitleg verwijzen wij u graag naar onze latex workshops.

►Bent u aangesloten bij een Keurmerk?

Wij zijn een betrouwbare webshop. Wij zijn aangesloten bij Stichting Webshop Keurmerk. Wij mogen het logo gebruiken als kenmerk van een betrouwbare webwinkel. Als u klikt op het logo van het keurmerk op de homepage treft u onze gegevens bij de organisatie aan. Naast Thuiswinkelwaarborg is het keurmerk Webshop keurmerk, een betrouwbaar en degelijk keurmerk zodat u met een gerust hart kunt winkelen op onze website. http://www.keurmerk.info/

► Ik heb géén bestelbevestiging ontvangen

Dan heeft u helaas een onjuist of onvolledig emailadres ingevuld bij de bestelling. Wij hebben echter dan wel uw bestelling ontvangen en zullen deze uitvoeren zoals opgegeven. Maar als blijkt dat er bepaald artikelen niet op voorraad zijn, of het adres is niet juist e.d. dan kunnen wij dus géén contact met u opnemen en wachten wij met het inpakken en verzenden totdat u zelf contact met ons opneemt.

►Wat is de levertijd?

Indien u op werkdagen voor 13.00 uur een bestelling plaatst, dan bieden wij uw artikelen nog dezelfde dag aan bij de vervoerder. Deze streeft er naar om uw pakket de volgende dag bij u te bezorgen. Wij hebben daar uiteraard geen invloed op. Houdt u er dus rekening mee dat de vervoerder het ook een dag later kan bezorgen. Indien artikelen niet voorradig zijn, zullen wij u dit spoedig melden.

► Afleveradres

Heeft u een bestelling geplaatst en een verkeerd adres opgegeven? Neem dan contact met ons op zodat wij het voor u aanpassen. U kunt gegevens zelf aanpassen als u bij ons een account hebt maar dat geldt alleen voor bestellingen die daarna worden geplaatst. 

►Hoe kan ik betalen?

U kunt op meerdere manieren betalen. iDeal, zelf overmaken, Paypal, Bancontact, Sofortbanking, Creditcard, Belfius en met Bitcoins. Tevens is het mogelijk om achteraf te betalen via AfterPay.

►Wat zijn uw bankgegevens?

Onze bankgegevens en mogelijkheden van betaling staan vermeld bij 'Betaalinformatie'.

►Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Wij begrijpen dat u prijs stelt op een discrete verzending! Alle bestellingen worden verzonden in een bruine/witte postdoos. Er zitten geen stickers op met reclame van ons bedrijf en er staat geen logo van ons bedrijf. Alleen uw gegevens en uw adres (of het adres dat u zelf heeft opgegeven). Als afzender staat alleen ons adres.

Wij zijn niet verantwoordelijk voor bestellingen die kwijtraken tijdens het verzenden en we vervangen/vergoeden ze niet. Als de klant zelf een onjuist adres heeft opgegeven bij de bestelling dat zijn wij niet verantwoordelijk voor het traceren van het pakket en ook dan wordt er niets vergoed bij vermissing of bezorging op een onjuist adres.

►Avondlevering

Wij bieden avondlevering aan via PostNL. Helaas is deze service nog niet in heel Nederland beschikbaar. Mocht het zo zijn dat blijkt dat dat in uw regio het geval is, dan crediteren wij u uiteraard het teveel betaalde bedrag.

►Wat gebeurt er met mijn pakketje als ik niet thuis ben?

Als u niet thuis bent als de vervoerder een pakket bij u wil afleveren, dan laat de vervoerder een berichtje bij u achter. Er zal nog een poging worden gedaan om het pakket later af te leveren. Indien u meerdere keren niet thuis bent, zal het pakket worden geretourneerd naar ons. Wij kunnen na overleg met u het pakket nogmaals bij de vervoerder aanbieden. Echter de kosten zijn dan voor uw rekening.

Wij raden u dus aan om het pakket te laten leveren op een servicepunt van de PostNL via Pakje Gemak. U kunt dan zelf de dag / tijdstip en locatie bepalen wanneer u het komt ophalen. Vaak is het mogelijk om ook na 18.00 uur of op zaterdag een pakket op te halen.
 

Wij ontvangen bericht van de vervoerder dat het pakket is afgeleverd, inclusief datum en tijdstip. Als u het volgens u derhalve toch niet heeft ontvangen, dient u zelf contact op te nemen met de vervoerder. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het kwijtraken van pakketten door vervoerders r die wij inschakelen. Wij vergoeden niets bij kwijtgeraakte bestellingen door vervoerder als vervoerder bij ons aangeeft dat het pakket wel is bezorgd op het juiste adres.

►Wat zijn de verzendkosten?

De meeste artikelen worden verzonden in een doos, dus ook als uw artikel klein is en in een envelop zou passen. Dat doen wij bewust, zodat elke pakket netjes een Track- & Trace code heeft.  De verzendkosten worden automatisch bij uw bestelling aangegeven. Als wij uw bestelling op uw eigen dringende verzoek via briefpostversturen zonder track-en trace dan vergoeden wij niets bij kwijtraken/verkeerd bezorgd e.d. (geen vergoeding verzendkosten+geen vergoeding bestelling artikelen).

►Kan ik een bestelling afhalen?

Wij hebben helaas geen winkel of showroom. U kunt dus niet bij ons langskomen om iets te kopen.
Echter, het is wel mogelijk om reeds bestelde en betaalde artikelen bij ons af te halen als wij aanwezig zijn in ons lokaal in Amsterdam, Linschoten of in Emmen tijdens workshops - na overleg en alleen op afspraak. U kunt dit verzoek aangeven bij het bestelformulier in het veld 'Opmerkingen'. 

► Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

De vervoerder zal het pakket bij afwezigheid bij uw buren afgeven. Tenzij er een stempel van ons op zit 'Niet bij buren', dan gaat het naar terug naar het postkantoor en zal het nogmaals worden aangeboden. Als dat weer niet lukt dan wordt het retour naar ons verzonden. Let op! De retourkosten zijn voor uw rekening.

► Uw zending volgen

Na uw bestelling ontvangt u van de vervoerder automatisch een track- en tracecode. Wanneer dat is weten wij niet van te voren. Soms ontvangt u bericht in middag, avond, en soms zelfs 's nachts.

►Wat zie ik op mijn bankafschrift?

Als uw via iDeal betaalt dan verloopt de betaling via Mollie. Zij handelen iDeal betalingen af voor zeer veel bedrijven. Doordat de gelden eerst bij Mollie terecht komen ziet u dus Mollie  op uw bankafschrift staan. Als u via een overboeking de betaling doet, dan ziet u 'Latex Repair' / 'Burdy Productions' op uw bankafschrift staan. Via PayPal zult ook de naam 'Latex Repair'/'Mollie' tegenkomen.

►Kan ik een artikel retourneren?

Bij de aankoop van producten heeft u als consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. Tijdens de bedenktijd zal u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, zal u het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Latex Repair retourneren.

We verzoeken u VOORDAT u een artikel retour stuurt ons een email stuurt met uw verzoek tot retourneren. 

Uitsluiting van herroepingsrecht is van toepassing op:
- die door de Latex Repair tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
- die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
- die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
- die snel kunnen bederven of verouderen;
- waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
- voor losse kranten en tijdschriften;
- alle artikelen waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken
- voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
- voor verpakkingen waarvan de verzegeling is verbroken zoals bijvoorbeeld lijm.
- latex op maat gesneden en latex stroken
- handgemaakte latex sheets
- latex kleding
- en al het andere latex want het latex is een bederfelijk goed; als het in aanraking komt met warmte, licht, metalen, lichaamsvocht, bloed, geur-/kleurstoffen, andere kleuren latex e.d. ; bij retournering is dat voor ons niet zichtbaar en kan pas dagen/weken later tot uiting komen in het latex

Het retouradres is:

Latex Repair
Smaragddreef 31 - 7828 BC  Emmen

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dat houdt in dat Latex Repair  niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen.

U dient het artikel daarom goed en degelijk te verpakken en voldoende te frankeren via aangetekende post, zodat u en wij zeker weten dat het product netjes bij ons aankomt om misverstanden te voorkomen. Conform de algemene voorwaarden van het Webshop Keurmerk komen de kosten van deze retourzending voor rekening van de consument.

U ontvangt binnen 14 dagen het aankoopbedrag terug, inclusief de oorspronkelijke verzendkosten. De kosten die u heeft gemaakt voor retourzending zijn voor uw eigen rekening.

►Model retourformulier

Per 1 juni 2014 dient elke webwinkelier een standaard formulier aan te bieden m.b.t. retouren. Voor het formulier klik hier.


►Wat doe ik als ik een defect artikel heb ontvangen?

Wij raden u aan om bij aflevering de goederen te onderzoeken of deze aan overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dient u Latex Repair  daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 2 maanden na ontdekking van de fout, schriftelijk en gemotiveerd kennis te geven.

U kunt melding van het defect maken via ons contactformulier. Na ontvangst van uw melding nemen wij binnen 2 werkdagen telefonisch contact met u op, om het defect te bespreken. Na overleg kunt u het artikel aan ons retourneren:

Latex Repair
Smaragddreef 31 - 7828 BC  Emmen

Na ontvangst van het artikel zullen wij het artikel onderzoeken. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dat houdt in dat Latex Repair  niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. U dient het artikel daarom goed en degelijk te verpakken en voldoende te frankeren via aangetekende post, zodat u en wij zeker weten dat het product netjes bij ons aankomt om misverstanden te voorkomen. Conform de algemene voorwaarden van het Webshop Keurmerk komen de kosten van deze retourzending voor rekening van de consument. Indien het artikel inderdaad defect is ontvangt u binnen 30 dagen het aankoopbedrag terug, inclusief de oorspronkelijke verzendkosten. De kosten die u heeft gemaakt voor retourzending zijn voor uw eigen rekening.  

►Ik heb een klacht.

Wij hopen natuurlijk dat u veel plezier heeft van uw bestellingen. Mocht u desondanks toch een klacht hebben, dan vernemen wij dat graag van u, zodat wij onze dienstverlening aan u kunnen verbeteren. U kunt uw klacht telefonisch of via ons contactformulier doorgeven (te vinden bij 'Contact'.). Indien u reageert via ons contactformulier dan verzoeken wij u om alle velden (ook uw telefoonnummer) te vermelden met uiteraard een duidelijke omschrijving van uw klacht. Binnen één week na ontvangst van uw klacht ontvangt u een schriftelijke ontvangstbevestiging. Wij streven er naar binnen 14 werkdagen inhoudelijk te reageren op uw klacht. Mocht blijken dat dit niet haalbaar is, dan ontvangt u hierover schriftelijk per email bericht. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Indien uw klacht betreffende een defect artikel is, dan verwijzen wij u graag naar het onderdeel 'Veel gestelde vragen' 'Wat doe ik als ik een defect artikel heb ontvangen?'
 

►Hoe zijn de prijzen van de artikelen opgebouwd?

De prijzen op de website zijn inclusief BTW. Nadat uw bestellingen in uw winkelwagentje heeft geplaatst en heeft opgegeven wat het verzendland en betaalwijze is, dan ziet u direct wat de totale kosten zijn.

►Wat gebeurt er met mijn gegevens (privacy)?

Latex Repair respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Als u een bestelling plaatst, hebben we uw naam, e-mailadres, afleveradres en betaalgegevens nodig om uw bestelling uit te voeren en u van het verloop daarvan op de hoogte te houden. U kunt zich aanmelden voor onze nieuwsbrief zodat u op de hoogte blijft van aanbiedingen. Indien u daar geen prijs meer op stelt kunt u zich eenvoudig weer afmelden. Wij zullen uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling. Door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.

Cookies zijn kleine stukjes informatie die door uw browser worden opgeslagen op uw computer. Wij gebruiken cookies om u te herkennen bij een volgend bezoek. Cookies stellen ons in staat om informatie te verzamelen over het gebruik van onze diensten en deze te verbeteren en aan te passen aan de wensen van onze bezoekers. Onze cookies geven informatie met betrekking tot persoonsidentificatie. U kunt uw browser zo instellen dat u tijdens het winkelen bij ons geen cookies ontvangt. Bij het bezoek aan onze website wordt er bovenin het scherm een balk/bericht getoond waarin u kunt aangeven of u cookies accepteert of niet.

► Heeft u iets leuks gemaakt?

We hebben op onze website een aparte pagina met zelf gemaakt werk van onze cursisten, klanten en relaties. Wilt u ook uw gemaakte latex creaties showen? Dat kan! Stuur ons een email met een foto en die plaatsen wij dan (zonder bloot!).

 

Workshops 2018:

Emmen:

  • nieuwe data volgen

​Linschoten:

  • Zon 2 dec - Basis
  • Zon 2 dec - BH

Data voor 2019 worden medio december bekend gemaakt.

 

Wat zeggen onze klanten?

5/5  

'Mijn bestelling was snel geleverd. En snelle en vriendelijke reatie op mijn email!'​

Nieuwsbrief:

Als eerste op de hoogte van kortingen, nieuwe latex lappen e.d.? Klik hier of op de afbeelding en meld je vrijblijvend aan.

Webshop Keurmerk

 

TIP! Wij doen al jaren onze boekhouding in Acumulus. Géén voorkennis nodig, eenvoudig en goedkoop! Slechts € 9,95 per maand.

KLIK HIER voor alle details.

 

© 2007 - 2018 LATEX-REPAIR, latex kleding gewoon zelf maken en repareren | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
In Nederland is het voor website beheerders verplicht om bezoekers te informeren over het gebruik van cookies op de website en hiervoor toestemming te vragen. De OPTA ziet hierop toe. Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.